joi, 30 noiembrie 2006

Asta la VISTA Baby


Cica astazi, ca sa zic asa, s-a lansat conform presei mondiale (eu am preluat din Usa Today informatia) noul sistem de operare Windows Vista. Nimic spectaculos pana aici. Desi folosesc windows ca sistem de operare tin sa mentionez inca de la inceput ca nu sunt un fan al acestui sistem(tineti minte blue screen-urile de la lansarea windows-ului de cum cativa ani pe seama careia sa distreaza chiar si in zilele astea cei de la Apple?). Si n-ar fi numai asta de spus inconsecventa, instabilitate-in special instabilitate- si multe multe alte bag-uri. Programatorii spun ca e din cauza sutelor de mii de linii de cod (stand la o bere cu un amic am ajuns sa discutam si despre sistemele de operare si asta a fost scuza lui), eu zic ca e altceva ( atata timp cat Apple poate ).
Binenteles ca intrebarea care va vine acum in minte este : De ce naiba mai folosesti acest sistem ?


Pentru ca e un rau de care am nevoie. Piata de mac-uri nu e atat de dezvoltata incat sa acopere nevoia mea de comunicare si operare, nu are acoperirea de care am eu nevoie si pe care o ofera windows-ul(pont : la un concurs online cu premii a fost un domn priceput intrale calculatoarelor care a reusit sa ruleze un windows pe un MAC) Asa ca, pentru MOMENT, doar pentru MOMENT, mai folosesc windows-ul.
Eu am convingerea ca asa cum AMD-ul pe care il laudam eu in nestiire acum cativa ani a reusit sa ajunga din urma Pentium-ul si MAC-ul va ajunge din urma Windows-ul la capitolul utilizatori pentru ca la performante este cu mult inainte.
Ok, sa revenim la tema de azi.
Multa lume stia de cativa ani bun de lansare. Initial numit proiectul Windows Lonhorn, microsoftisti au schimbat numele dupa ce niste chinezi jucausi au spart programul de teste si l-au oferit gratis pe net. Si astfel au ajuns la acest nume.
In cea ce priveste sistemul de operare in sine nu stiu de ce le-au trebuit celor de la microsoft 5 ani sa copieze Mac OS-ul. Din puncul meu de vedere este o copie, cel putin grafica la OS. In zilele urmatoare am sa-l si testez si am sa va spun impresiile la prima utilizare.

In final citand surse din interior "The years-long testing process has included dozens of outside computer-security consultants who were given access to Vista code and its documentation and asked to try to break in. Adrien Robinson, director of Microsoft's security technology unit, calls it the "largest penetration-testing effort ever conducted on a commercial software product.-We've tried to get as many eyes as possible to take a look at this- Robinson says.Indeed, Vista has been evaluated on a vast, unprecedented scale. More than 2 million PC users have installed Vista test software, and most have reported their findings to Microsoft, the company says." va spun ca va fi spart fara nicio problema si ca desi ei nu cred asta o sa fie spart de un pusti de 12-14 ani.
Ne auzim peste 3-4 luni cand toti vom folosi toti Vista.

Niciun comentariu: