marți, 28 noiembrie 2006

Spaland pe jos cu armata

Ca tot a venit vorba de armata, sa va spun ca in aceasta dimineata am avut marea neplacere de a trece prin Spitalul Clinic Militar Central (SCMC). Si fiind acolo am retrait clipe de greata si jena la vazul soldatilor romani.



Conform dex-ului armata inseamna "Totalitatea forţelor militare ale unui stat; oaste, oştire, armie. ♦ Mare unitate militară, compusă din câteva corpuri şi unităţi din diferite arme; p. gener. unitate militară. ♦ Serviciu militar; militărie, cătănie. 2. Fig. Colectivitate care acţionează în vederea unui scop comun. Armata păcii."
Ultima explicatie mi se pare de-a dreptul caraghioasa "Armata pacii". Poate ca asa se gandeste si George Bush cand arunca bombe asupra oraselor din Irak sau Afghanistan. Poate asa au gandit americanii cand bombardau Belgradul.
Si ca sa fiu mai scurt, va spun definitia mea in cea ce priveste acest concept pe care il detest pana in maduva oaselor. Armata = o adunatura de slugarnici complexati si indoctrinati condusi de niste sefi la fel de indoctrinati si frustrati de propriul trecut sau de superiorii care au puterea de ucide oameni nevinovati, sub protectia legii.
Problema e ca o sa mai dureze pana am sa ineleg eu cum oamenii astia care n-au niciun Dumnezeu au dreptul de a trage cu arma.

Pana atunci insa am sa ma distrez pe seama slugarniciei la care ar merita premiul Nobel. A fi soldat inseamna sa asculti fara sa gandesti si sa executi ordine fara nicio sovaiala, la fel de impasibil. Sa fii soldat nu este niciun fel de efort mental, nici macar la comanda "Drepti", e doar un mecanism care usor usor intra in rutina de zi cu zi.

In fine, destul cu aberatiile mele, ideea e ca am fost acolo si am vazut cum un pluton sau cum il numesc mai marii statului major roman, incerca sa detaseze o teava de la o instalatie. Binenteles ca apa nu era oprita, binenteles ca baietii aia au spart teava, binenteles ca s-au oparit (apa era fierbinte), binenteles ca seful ii facea boii si incopetenti pe toti cei 12,14 sau 16 uitandu-se fascinat la jetul de apa si binenteles ca a venit un instalator care a reparat in 3 minute tot dezastrul creat de acesti "culcat, sus, jos, stanga, dreapta"
Am sa revin cu mai multe amanunte si cu alte istorisiri amuzante despre acesti ... la proxima mea aparitie. Pana atunci am taiat-o spre SCMS.

Niciun comentariu: