miercuri, 29 noiembrie 2006

Analiza finala - Libertatea pe primul loc

Pai hai sa o facem repede ca n-avem timp. Am postat pe blog cateva articole si iata care-i concluzia mea. Au fost cateva postari malitioase, cateva informative si cateva neinteresante. Partea frumoasa e ca au fost comentarii numai la un subiect spinos. Ce inseamna asta ?
Doar faptul ca in Romania tot ce e scandalos, senzational, incitator sau spunetii voi cum vreti, face audienta si nu numai, apar si comentarii e tema respectiva.
Ce mai, suntem un popor de oameni inflacarati. Ideea e ca in tara asta pentru a face ceva care sa fie productiv sau hai sa-i spunem mai cinstit, sa faca bani, trebuie doar sa fii "senzational" in absolut toate variantele posibile ale acestui concept. Nu trebuie sa fii coerent, nu trebuie sa fii consecvent, nu trebuie sa ai nici macar un sambure de adevar in poveste si nici macar sa ai DREPTATE. Tot ce trebuie sa faci e doar sa scrii ceva care sa incite, atat si nimic mai mult.


Audienta de pe Blog-ul meu asta spune dupa prima saptamana de viata si nu asta ar fi problema. Asta spune si audienta din media romaneasca: Libertatea cel mai vandut ziar si implicit cel mai bun tabloid, in categoria ziarelor de referinta Jurnalul National (eu nu ii vad in categoria asta, dar in fine fiecare cu opiniile lui) conduce cu cateva procente in fata Evenimentului Zilei, Gazeta Sporturilor A.K.A. Hazeta Spriturilor este lider de audienta, nu si de vanzari unde Prosport A.K.A. Prostsport il bate la fundulet. In zona ecranelor plate sau LCD-urilor ProTv - canal de batai, crime de la ora 5 si tandreturi ieftine pe baza de traume in stil tabloidian conduce detasat de ani buni, urmat de orbservatorul Antena 1. TVR, desi vine puternic din urma a ramas pe eternul de acum pentru postul din Dorobanti loc 3.
De ce e asa si nu altfel ? Poate pentru ca suntem intr-un proces de americanizare; poate pentru ca asa e firea omului, sa fie mai sensibil la episoade de genul "Nora s-a batut cu soacra" sau "Tata leana violata de doi copii de 15, respectiv 17 ani" la subiecte de genul "Dansez pentru mata mare" sau si mai si "Tradati in Love"; poate ca ne-am indobitcit in ultimii 16 ani de revolutie; poate cine stie...
Indiferent de subiect, daca mai e scris si intr-un colt "dan senzationescu reluat cu viteza mica sa-l inteleaga toti ..." reteta are garantia unui real succes.
Dar acum sincer: Nu vi s-a facut greata ? Eu cel putin am o stare de lehamite care nu-mi mai da pace de ceva vreme incoace. Nici nu mai stiu ce e adevarat sau fals, daca mai e ceva adevarat sau fals pentru ca la cate scenarii am vazut nici eu nu mai stiu.

Trecand acum de la una la alta, CNSAS - si asta este o stire adevarata - a prezentat raportul pe 2005. Concluzia e ca doar 49 de colaboratori sau agenti de securitate au fost deconspirati in 2005 e acest organism. Cifra de bilant se gaseste si in raportul prezentat conducerii parlamentului. Institutia condusa pe acea vreme de domnul Gheorghe Onisorul a avut cea mai slaba activitate. In raport este mentionat ca din martie ana in decembrie principala preocupare a angajatilor acestei institutii a fost preluarea dosarelor care nu tineau de securitatea nationala de la SRI , iar alte cateva luni au fost pierdute cu preluarea la fila a dosarelor. In total in 2005 s-au preluat 1,2 milioane de dosare, iar din cele 183 de CERERI DE DECONSPIRARE depuse doar 49 au fost finalizate cu decizii de politie politica.
Rezumand in 365 de zile din care 366 de sarbatoare CNSAS a rezolvat 49 de cazuri. Adica 49 de cazuri rezolvate, 49, 4,9 . Atat, doar 49 de dosarele, nimic mai mult, doar 49 din 1,2 mil. Asta ar insemna ca la o populatie de 20 de milioane statistic vorbind, am avea aproximativ 999 de oameni au facut politie politica PLUS, conform aceleiasi institutii, mult prea stimata si televizata fosta doamna ministru Mona Musca.
Si tot raportandu-ne la aceeasi sursa ne-ar trebui cam vreo 20 de ani sa aflam si noi cine, ce si cum a facut. Nu e cam mult ?
Cam atat dragii mei pe ziua de azi ca deja vine vremea sa ma apuc si eu de dosarul 50 al Deconspirarii.

Niciun comentariu: