luni, 20 august 2007

Ieftin


Prima data am zis ca e o gluma. A doua oara am zis ca e aceeasi stire repetata. Dar a treia oara e prea de tot.


Vorbesc de cei de la compania Meizu, care vor scoate pe piata, conform pozelor pe care ni le tot prezinta pe internet, o alternativa la IPhone pe nume M3(vezi foto).
Ce se stie e ca in decembrie acest produs va pleca in testare. Restul e doar o poveste de marketing in care se specifica faptul ca e posibil sa fie lansat undeva la jumatatea anului 2008.
La capitolul caracteristici cei de la Meizu vorbesc de un procesor de 667MHz, 128MB RAM, Conectivitate GSM, Display VGA Touchscreen de 3,4 Inch, Video Output, Bluetooth 2.0 si WiFi. Ceva mai bun decat IPhone, daca ne uitam la caracteristicile de mai sus. Iar pretul pentru acest produs va fi, dupa spusele "oficialilor" chinezi de 314 dolari pentru versiunea de 4GB si 380 de dolari pentru cea de 8GB, cu aproximativ 200 de dolari mai ieftin decat . In plus cei de la Meizu se gandesc si la o versiune de 16GB.
Toate aceste informatii vin in perioada in care IPhone-ul se confrunta cu probleme. Cei de la "Popular Science" ne povestesc AICI despre defectele IPhone.


In cautarea catorva amanunte despre "M8" am gasit, tot la cei de la "Popular Science", o analiza a pietii chinezesti de produse contrafacute. Conform lui Dan Koeppel, autorul articolului din "Popular Science", aceasta piata cunoaste azi o dezvoltare uimitoare.
Conform unei analize a firmei de consultanta "A.T. Kearney" prezentate in articolul lui Dan Koeppel cei de la compania de consultanta atribuie imitatorilor chinezi cinci perioade distincte. Prima perioada, a anilor 80, este cea a imitatiilor ieftine pentru textile, precum tricourile cu Mickey Mouse. A doua a inceput in jurul anului 1990 si includea tot imbracaminte sau accesorii, dar destul de apropiate de cele autentice(Nike si Reebok primele in top la produse contrafacute in acea perioada). Apoi a urmat o perioada(cea de-a treia) in care pirateria chineza s-a axat pe bateriile Duracell si DVD-uri. Iar incepand cu mijlocul anilor 90 in cea de-a patra si a cincea perioada, piata de produse contrafacute din China s-a concentrat pe copierea tehnologiei avansate, ajungandu-se la inceputul acestui mileniu la piratarea procesoarelor Intel, tabletelor Viagra sau produselor Bosch.
Ca sa intelegem mai bine, piata de produse contrafacute chinezeasca a ajuns in 20 de ani de la imitatii grosolane la copii fidele ale produselor High-Tech. O evolutie fantastica care ne duce cu gandul la faptul ca in urmatorii ani, multi dintre noi, chiar si cei mai snobi, ar putea prefera produsele contrafacute chinezesti in locul celor la moda, originale.
Conform spuselor lui Dan Koeppel pe stazile din Beijing se regasesc aproape toate marile marci de automobile (ex:Mercedes,Volkswagen, Honda sau Toyota). Un SUV pe stazile Beijingului, pe nume Laibao arata la fel ca SUV-ul de la Honda, Honda CR-V, iar Mercedesul de clasa C are un frate geaman pe nume Geely Meerie care costa doar 15.000 de $(120.000 yuan).
In multe din cazurile intalnite in China evolutia este identica cu cea a economiei coreene sau a celei japoneze, insa ritmul de crestere este de cateva ori mai mare(in mai putin de 10 ani acestia au reusit sa ajunga de la produse contrafacute de calitate zero la clone High Tech identice cu originalul). Fara sa mai vorbim de toate celelalte atuuri ale Chinei asupra oricarei altei tari (ex: astazi in China traieste aproximativ o cincime din populatia globului sau faptul ca tara si-a imbunatatit simtitor economia consumul).
Prabusirea acestei industrii de clonare nu va avea loc insa decat atunci cand produsele chinezesti vor reusi sa lupte de la egal la egal cu cele din Occident, asa cum s-a intamplat cu produsele japoneze in anii '70 si cele coreene in anii '80, iar semne in acest sens incep sa se vada.
Pe piata auto, de exemplu, acum un an Chery QQ-o marca auto chinezeasca era un produs rezidual, iar in data de 3 iulie 2007 Chery si Chrysler a anuntat ca automobilele chinezesti vor fi produse sub marca "Dodge" catre consumatorii din Europa de Est si America Latina incepand din anull 2008, iar din 2009 acestea vor ajunge si in Europa de Vest si America de Nord.
Asa ca pasul decisiv e aproape. Un nou mare jucator isi va face in curand intrarea pe piata mondiala.





Niciun comentariu: