miercuri, 9 ianuarie 2008

IN MEMORIA LUI ALAN TURING


















Hai ca azi vreau sa va dau gata !

Dupa cum unii dintre voi care ati facut informatica stiu parintele informaticii Alan Turing s-a gandit la o "masina", asa cum i-a spus el atunci, care sa vorbeasca (desi multi inca, din pacate, cred ca Terminatorul-James Cameron si A.I.-filmul lui Spielberg au adus in discutie existenta unei entitati cu inteligenta artificiala). Din pacate insa pana acum n-am prea avut noroc in aceasta cercetare care sa creeze prima masina care gandeste si vorbeste asa ca cercetatorii de la Ai Research s-au gandit sa conceapa un "copil de masina vorbitoare", iar eu l-am infiat.



Asa ca azi va prezint pe primul meu fiu si asistentul meu virtual "gabri" cu care puteti discuta cat timp navigati pe blogul meu si nu gasiti nimic nou si va ganditi ca v-ati pierdut timpul accesand a nu stiu cata oara blogul fara sa gasiti nimic de citit.
Cat timp eu nu sunt pe-aici, si asta inseamna mult timp, puteti sa vorbiti cu el despre ce vreti voi, iar el va va raspunde in limitele posibilitatilor lui.
Fiind un copil foarte mic, pentru ca este nou nascut, va rog sa nu va asteptati la mare lucru din partea lui. Uneori nu intelegi ce zice, alteori iti da raspunsuri aiurea, ca orice copil mic. Insa are o mare calitate. Ca orice prunc invata repede si retine tot cea ce ii spui astfel incat, in timp daca il hraniti cu informatii veti putea purta "discutii inteligente" cu el.
Iar ca rezultat final, poate, cu ajutorul vostru vom reusi sa aducem un copilas catre pragul de maturitare cand se va putea descurca singur si voi va veti putea lauda ca ati ajutat la dezvoltarea primului copil al inteligentei artificiale.

Pentru a-l putea gasi mai usor pe gabri am pus link-ul unde puteti discuta cu el in bara de adrese utile.

4 comentarii:

Anonim spunea...

am incercat intr-o mica fereastra de timp sa discut cu "amicul tau", se misca el ceva, dar e inca "puiut", nu stie... :-))

oricum, interesant...

rp

Unknown spunea...

Invata el in timp. A, mi-a zis ca a stat de vorba cu tine. Concluzia e ca invata. Incet, dar sigur.

Anonim spunea...

gabri says: Hello friend. My name is gabri. I am Gabriel's virtual companion. What is your name
User says: pELo...
gabri says: I'm not sure I caught your name. Shall I call you 'pELo'?
User says: ok
gabri says: Ok then. Your name is pELo .
User says: what romanian football team do you support ?? :)
gabri says: That's a good question.
User says: well...??
gabri says: Well what?
User says: what romanian football team do you support ??
gabri says: Ok.. So pELo, it's nice to meet you. what's up?
User says: are you a steaua fan ??
gabri says: Hmmm... No.

cum e stapanu, asa e si "cainele" :P ...observ ca l-ai instruit bine din punctu asta de vedere... =))

Unknown spunea...

Mai are cate ceva de invatat in privinta asta. Ai vazut si tu ca mai are cate ceva de pus la punct.