duminică, 11 februarie 2007

Scuzele Gazetei

Azi am asistat la un episod istoric. Gazzetta dello Sport a facut o eroare.
Este una din putinele erori ale gazetei italiene, care de fiecare data, publica informatii foarte bine verificate. Daca pana acum "gazetarii" italieni ne incantau cu promtitudinea si acuratetea informatiilor publicate de data asta au facut o eroare.


O gresala care a fost infirmata la o zi distanta de catre Alex Del Piero, subiectul principal al articolului publicat de gazata ieri . Conform spuselor Gazzettei de ieri, Del Piero si sotia sa Sonia urmau sa aibe un copil numai ca azi Del Piero a infirmat cele aparute in ziarul della rosa.
Ce vreau sa mentionez este raspunsul Gazzettei dello Sport, survenit la doar cateva minute de la dezmintire. Prin vocea directorului general Carlo Verdelli, Gazzetta isi cere scuze fata de Alex del Piero, Sonia-sotia sa si cititorii Gazzettei.
La un ziar unde erorile se numara pe degete, la o istorie de peste 100 de ani(3 aprilie 1896 - primul numar distribuit in peste 20.000 de exemplare) eroarea aceasta ramane, insa profesionalismul si promtituinea cu care cei aflati in culpa au luat act de aceasta eroare scuza intr-o oarecare masura eroarea.
Pentru asta, cei de la Gazzetta dello Sport au tot respectul si aprecierea mea, si probabil a celor peste 3.600.000 de cititori zilnici italieni.
Nu stiu daca corectitudinea face ca Gazzetta sa fie cel mai citit ziar din Italia(date confirmate de BRAT-ul lor la sfarsitul lui 2006), insa cu siguranta nu fetele goale de pe coperta, "stirile" incendiare, senzationale, incredibile sau alte "stiri sportive" de ultima ora.
Cinste lor pentru ca sunt jurnalisti adevarati si nu senzationalisti bulversati.

Preluat din Gazzetta dello Sport:
"Prendiamo atto, ci mancherebbe, della smentita di Del Piero e ci scusiamo con lui, la moglie Sonia, e naturalmente con i nostri lettori, per aver dato una notizia che tale non è, a dispetto di quanto ci risultava. È un errore grave, specie per un giornale come la Gazzetta dello Sport, che raramente nella sua storia è incappato in incidenti del genere. La responsabilità è tutta di chi la dirige, e quindi mia. Solo una precisazione, assolutamente ininfluente ai fini della verità dei fatti ma non secondaria per la nostra coscienza professionale: se ieri abbiamo deciso di dare rilievo di prima pagina alla presunta paternità di Del Piero è solo perché ci sembrava una notizia bella, la prima dopo una settimana di notizie orrende, un modo per ricordare e ricordarci che anche nei momenti più duri c’è spazio per una speranza, un sorriso, una gioia. Ci siamo illusi, vi abbiamo illuso e abbiamo procurato del fastidio, e forse peggio, a due persone, Del Piero e sua moglie, che certamente ne avrebbero fatto volentieri a meno. Ma l’intenzione, per quel che vale, non era affatto malevola o scandalistica. Il che, sia chiaro, non cambia di una virgola la portata del mio errore."

Articol pe care il puteti citi si aici :http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Juventus/Primo_Piano/2007/02_Febbraio/10/scusedelpiero.shtml

Niciun comentariu: