vineri, 2 februarie 2007

Nu stiu de ce Regele Mihai I

Nu stiu de ce. Nu pot intelege. Ajuatati-ma va rog.
Sunt un om prea mic pentru a intelege faptele mari.


L-am vazut pe rege, era la 2 metri de mine, uitandu-se la mine. Ne-am salutat cordial si domnia sa a mers mai departe. N-am simtit nimic special, niciun fior, niciun iz de noblete. Singura impresie pe care mi-a lasat-o a fost aceea a unui om batran, atat si nimic mai mult.
Nu mi-am permis insa sa-l intreb nimic, si aveam in minte 1.000 de intrebari, 1.000 de "de ce-uri".
Nu stiu de ce. Nu am o explicatie logica, coerenta.
Nu am inteles actiunile lui, nu am inteles intoarcerea lui, nu am inteles atitudinea lui, nu am inteles absolut nicio decizie pe care a luat-o alteta sa, nu ma identific cu nicio luare de pozitie a domniei sale. Daca stau sa ma gandesc sunt in antiteza cu orice este legat de Regele Mihai.
Poate ca o sa spun o grosolanie, dar insa nu il vad in Istoria Romanilor. Il vad pe bunicul sau, Ferdinand I, pe domnia sa insa nu.

Niciun comentariu: