vineri, 13 iulie 2012

Vânzările de PC-uri în trimestrul 2, 2012


Gartner tocmai ce a scos pe piață datele preliminare cu privire la vânzările de PC-uri(variantele desktop și mobile, inclusiv mini-notebook-urile) pentru Q2 2012, iar informația nu e deloc bună pentru industrie.
În raport nu sunt incluse tabletele.

La nivel mondial vânzările au stagnat, pentru al șaptelea trimestru consecutiv, iar lucrul ăsta nu poate aduce decât vești proaste în condițiile în care prețurile PC-urilor, și implicit profiturile companiilor care le produc, au scăzut destul de dramatic în ultimii ani.
Și e o problemă mare în special de profit, care a ajuns să fie atins doar în cazul unor vânzări de volume foarte mari.
Plus că piața a mai fost afectată și de faptul că mulți consumatori finali au început să își îndrepte atenția către smartphone-uri și tablete, fiind din ce în ce mai puțin interesați de PC-uri.

Revenind la datele pe Q2 2012, la nivel mondial s-au vândut 87,5 milioane de PC-uri.
HP e lider în clasament însă are și cea mai mare scădere(-12.1%), iar în următoarele trimestre și-ar putea pierde coroana în fața celor de la Lenovo care atacă cu prețuri agresive piața B2B.
De asemenea, vânzările HP au fost afectate și pe piața B2C unde Samsung și ASUS atacă foarte agresiv. Mai jos tabelul cu datele la nivel World Wide.

Estimare Vanzari PC-uri la nivel mondial pentru trimestrul 2, 2012:

Companie
Vânzări Q2 2012
Market Share Q2 2012 (%)
Vânzări Q2 2011
Market Share Q2 2011 (%)
Evoluție Q2 2012 vs. Q2 2011(%)
HP
13,036,548
14.9
14,838,734
16.9
-12.1
Lenovo
12,820,301
14.7
11,160,303
12.7
14.9
Acer
9,646,383
11.0
9,315,341
10.6
3.6
Dell
9,349,212
10.7
10,570,007
12.1
-11.5
Asus
6,120,957
7.0
4,416,125
5.0
38.6
Alți producători
36,495,872
41.7
37,256,607
42.6
-2.0
Total
87,469,273
100.0
87,557,116
100.0
-0.1
Sursa: Gartner (Iulie 2012). Notă: Datele reflectă vânzările de PC-uri(variantele desktop și mobile, inclusiv mini-notebook-urile). În raport nu sunt incluse tabletele.


Pentru SUA, datele sunt ceva mai exacte și arată chiar mai rău. Gartner spune că ar fi cam 
15,9 milioane, cu 5.7% mai puțin decât în același trimestru al anului trecut. 

Analiștii atribuie această scădere pe o combinație între interesul mai mic al consumatorilor pentru PC-uri și disponibilitatea din ce în ce mai scăzută a Reseller-ilor de a vinde PC-uri în detrimentul altor produse, de care consumatorii par mai interesați(ex. Tablete – se spune ca Apple a depășit cifra de 20 de milioane la vânzările de iPad-uri).
Plus că sectorul public(instituțiile guvernamentale și cele din educație în special) a avut un buget mai redus decât în anii precedenți.
Cei care au fost pe plus în trimestrul 2 in SUA sunt cei de la Apple, Samsung și Asus.
Singurul canal de creștere pentru PC-uri SUA ar fi Ultrabook-urile, segment în care s-a investit destul de mult de către companiile producătoare și distribuitori.

Estimare Vanzari PC-uri în Statele Unite pentru trimestrul 2, 2012:

Companie
Vânzări Q2 2012
Market Share Q2 2012 (%)
Vânzări Q2 2011
Market Share Q2 2011 (%)
Evoluție Q2 2012 vs. Q2 2011(%)
HP
3,976,017
25.0
4,552,333
27.0
-12.7
Dell
3,458,736
21.7
3,821,759
22.6
-9.5
Apple
1,910,000
12.0
1,830,866
10.8
4.3
Acer
1,348,993
8.5
1,570,073
9.3
-14.1
Toshiba
1,302,000
8.2
1,616,400
9.6
-19.5
Alți producători
3,911,343
24.6
3,483,421
20.6
12.3
Total
15,907,088
100.0
16,874,852
100.0
-5.7
Sursa: Gartner (Iulie 2012). Notă:  Datele reflectă vânzările de PC-uri(variantele desktop și mobile, inclusiv mini-notebook-urile). În raport nu sunt incluse tabletele.


Celelalte zone arată cam așa:
- EMEA – 25,1 milioane de unități, cu 1.9% mai mult ca în trimestrul 2 al lui 2011. Aici au fost scăderi mari pe Vestul și Sudul Europei în special datorate crizei prin care trece Uniunea Europeană, dar compensate de o creștere pe celelalte zone. 
- Asia și Pacific - 31,8 milioane de unități, cu +2% față de trimestrul 2 al lui 2011. Evoluția vânzărilor de PC-uri în această zonă a fost afectată în special de evoluția din China, unde creșterea economică a încetinit, cea ce a dus la un sentiment de nesiguranță în rândul populației, iar reacția imediată a oamenilor a fost de reducere a cheltuielilor, în special cele care sunt văzute ca un upgrade sau moft.
- America de Sud - 9,3 milioane de unități, un -1.7% față de trimestrul 2 al lui 2011.


Niciun comentariu: