sâmbătă, 8 martie 2008

Birjarii

Dupa ce saptamana trecuta am fost in Regie la Sportul-Dinamo II, cand Vlad a reusit performanta de a se autoaccidenta serios la un pas gresit pe treptele de pe "ultra modernul" stadion studentesc, astazi am mers si la Dinamo II cu FC Brasov, echipa idolului femeilor din Romania (permiteti-mi va rog aceast derapaj in ziua de 8 martie).

Astazi, fiindca Vlad a fost "accidentat", am mers la meci doar cu Andrei, un jurnalist sportiv si un amic mai vechi. Si sincer va spun ca m-am amuzat si intristat teribil.
Meciul a fost compus, ca orice meci din Romania , din simulari grosolane, actiuni de atac penibile presarate uneori cu sclipiri involuntare si multe, extrem de multe greseli tehnico-tactice.


Prima faza penibila a fost golul de 0-1 al oaspetilor din minutul 15 cand la o lovitura libera un ex-rapidist a executat gresit pe mijlocul portii, iar portarul dinamovist Romanovs a pleacat pe coltul scurt lasand mingia sa se scurga in plasa. Dupa 6 minute , la o pasa inteligenta in careul oaspetilor catre Damaschin si o gresala de marcaj, Dinamo II obtine un penalty si eliminarea fundasului brasovean aflat in pozitie de ultim aparator.
Si se face 1-1, gol marcat de cel faultat.
Dinamo II continua sa preseze, iar dupa alte 6 minute preia conducerea dupa o lovitura de cap bine plasata a aceluiasi Damaschin.
De aici inainte si pana la finalul jocului am mai putut vedea doar 3 faze de fotbal, doua pentru junii dinamovisti si una pentru cei din Brasov . Restul partidei a avut doar simulari, imbranceli si certuri inutile.

Vorbind de certuri, as vrea sa notez ceva.
Nu stiu cine face delegarile la Liga a II a, daca este Lupescu sau altcineva, si sincer nici nu vreau sa stiu. De asemenea nu pot sa bag mana in foc, insa imi pot imagina de ce in data de 8 martie a fost delegata la centru, la acest meci, doamna Teodora Albon, un arbitru in opinia mea, daca e sa vorbim strict din punct de vedere profesional, care este la un nivel slab, spre foarte slab.
Ca a fost sau nu "pusa" la centru pentru ca astazi e ziua femeii nu mai conteaza.
Ce conteaza, cred eu, e ca doamna aceasta a primit astazi cel mai "frumos" cadou, compus din injurii din toata gama de “cuvinte dulci” inventate de roman , atat din partea oficialilor celor 2 cluburi cat si din partea spectatorilor.
Iar cadoul a venit, zic eu, cu livrare expres din partea oficialilor fotbalului romanesc asezati in fotoliile lor luxoase care nu stiu ce se intampla pe stadioanele romanesti si care, din exces de zel, incearca sa demonstreze ca au totusi o aura cinstita.

Ce sa mai spui cand antrenorul oaspete, de altfel un mare model de noblete in ochii domnisoarelor jurnaliste si a naivilor domni care comenteaza acest sport de la biroul din fundul redactiei (oameni care nu au mai trecut pe la un stadion de ani buni), injura centralul (pe doamna Teodora Albon) pentru un presupus penalty.

Cred ca acest episod jenant pentru toti barbatii prezenti la acest meci putea fi evitat.
In primul rand, putea fi evitat inca din momentul delegarii cand doamnei Teodora Albon i se putea acorda in loc de o delegare periculoasa la un meci in care orgoliile cu iz de mahala au intaietate, o prima de joc din oficiu si o zi libera in data de 8 martie. Dar cum spuneam mai devreme, cei ce coduc fotbalul ca si cei care conduc aceasta tara , nu au habar de ce se intampla in universul in care isi desfasoara activitatea.

Acest episod mai putea fi evitat daca oamenii care merg pe stadion ar fi oameni cu bun simt si nu oligofreni cu aere de vedeta. Dar asta nu se va intampla niciodata pentru ca birjarii au fost prezenti pe stadioane inca de la inceputurile acestui sport. E locul unde nu pot fi trasi la raspundere, unde se pot exteriorize in voie, fara nicio cenzura si unde intotdeauna au fost majoritari.

Lucrurile astea le stiam inca de la primul meu meci vazut pe stadion, undeva prin ‘87-‘88, cand tatal meu, mare iubitor de fotbal la vremea aia, m-a dus sa vad un Craiova – Steaua pe municipalul din Slatina. Dar azi a avut un impact mai mare asupra mea. Am crescut si nu mai pot inghiti asa usor prostia.

Trecand peste momentul asta trist, pentru mine, sa va povestesc acum si episodul care m-a amuzat. In pauza meciului, din cauza “normelor de protectie” de pe stadion care nu iti permit sa intri cu o sticla de apa, am plecat cu Andrei sa cautam un lichid care sa ne potoleasca setea si in drumul catre sticla salvatoare ne-am intalnit in spatele peluzei nord cu Marius Niculae, care sosea la partida de pupaturi cu conducatorii dinamovisti.
Andrei, journalist profesionist, m-a lasat pe mine sa imi continui aventura cautarii sticlei salvatoare si a luat-o la fuga dupa un interviu de senzatie.
Din ce-am vazut, a fost primul care i-a luat un interviu “in exclusivitate” (urmat de gasca de senzationalisti de la pro si antena). In urma interventiei fulgeratoare a iesit un articol de “pupaturi gingase” cu intrebari usoare si raspunsuri pompoase :
“Urmaresc din Scotia destule meciuri, am vazut si meciul Steaua - CFR. Cred ca fotbalul romanesc este in crestere, sunt bucuros ca sunt mai multe echipe care se bat pentru suprematie. Sper sa-si revina si Dinamo, insa e greu sa se mai bata la titlu. Vreau sa castige CFR titlul, pentru ca nea Ando a ramas un caine adevarat, la fel ca mine. Un antrenor excelent si un om deosebit, asa ca vreau sa ii vad pe clujeni campioni. Chiar daca au pierdut cu Steaua, cred ca sunt cea mai buna echipa din Romania si merite sa incheie acest sezon pe primul loc”.
Referindu-se la contraperformanta din cupa a lui Dinamo, Mariusica Niculae incepe sa abereze: “Va spun sincer, m-a intristat foarte tare aceasta infrangere, pentru ca speram ca Dinamo sa ajunga macar in finala. E inadmisibil sa te elimine o echipa ca Mioveni, am fost socat, dar baietii si-au luat revansa in campionat. Eu le tin pumnii la toate meciurile pe care le pot vedea, iar in rest sunt alaturi de ei cu sufletul, pt ca am fost, sunt si voi ramane un mare dinamovist. Ar fi ceva de vis sa castige toate meciurile pana la final, dar sunt constient ca va fi extrem de dificil”.
Iar la final, bomboana de pe coliva:“Ma uit in fiecare zi pe Onlinesport, imi place foarte mult site-ul vostru, mai ales ca pot urmari desfasurarea meciurilor in timp util. Citesc zilnic stirile care apar acolo. Astfel, sunt si eu la curent cu ce se intampla in tara , insa nu-mi place cand vad cum oamenii de fotbal se balacaresc tot timpul. Daca vom continua asa, nu vom progresa niciodata”.
Toate “gogosile” astea de la un om care acum ceva vreme declara ca desi nu a jucat foarte mult este extrem de iubit in Scotia pentru ca il saluta lumea pe strada cand iese in oras.
For the record , Marius Niculae este jucator la Inverness, un oras din Scotia cu o populatie de 40.000 de locuitori, adica un fel de Petrosani, un oras in care toata lumea stie pe toata lumea si binenteles ca se salute cu toata lumea.
Si cam asta a fost tot.
La finalul meciului l-am lasat pe Andrei sa mai culeaga alte declaratii senzationale si am plecat spre casa impreuna cu durerea de cap care ma insoteste pretutindeni de vreo 4 zile.
Update-ultima ora-surpriza: Finala FA Cup editia 2007-2008 se va desfasura intre Portsmouth (care a invins pe Manchester United cu 1-0 pe Old Trafford) si Barnsley (care a invins pe Chelsea, tot cu 1-0). Merci Vlad, m-am grabit eu.

2 comentarii:

Unknown spunea...

1.Imi pare rau ca n-am ajuns la meci, la fel de mult cat imi pare ca la randul tau n-ai ajuns aseara la "accidentare" :)
2.Legat de D-soara arbitru, cred ca exagerezi mult si grav: au fost peste doua duzini de meciuri astazi, inclusiv in prima divizie, cate femei au fost la centru? presupun ca la fel de multe ca in fiecare etapa...daca gresesc corecteaza-ma. Si, cum ai spus si tu, vine pentru prostia birjarilor vine de la birjari, in niciun caz de la FRF/Lupercu etc.
3.As vrea sa vad si eu faza cu Lucescu injurand-o pe tanti arbitru, intotdeauna am spus ca oamenii nu se schimba, si din pacate Razvanel al nostru si-a aratat caracterul adevarat de prea multe ori cand era director executiv la Rapid...
4.Cat de sigur esti ca Barnsley va juca cu Pompei in finala? Nu de alta, dar din cate stiu nici macar tragerea la sorti pentru semifinale n-a fost inca :)

Unknown spunea...

1 - stii de ce nu am putut veni. Dubaiul, bata-l vina.
2 - nu am impresia ca gresesc pentru ca din cate am vazut eu Doamna/Domnisoara Albon nu prea e arbitru. asa cum spuneam e doar parerea mea. Ca tie iti place acum Lupescu dupa ce a declarat marti la petrecere e alta discutie.
3 - citeste presa de azi. Chiar si-a cerut scuze astazi pentru cat de birjar a fost.
4 - Aici ai mare dreptate, am citit pe Livescore si am crezut ca sunt semi-finalele.