miercuri, 5 decembrie 2007

Cel mai de incredere roman



















Conform unui sondaj realizat de revista "Reader Digest", NADIA COMANECI a mai luat un 10, de data asta de la Romani. Dupa performantele sportive, la mai bine de 31 de ani de la primul 10 - (Montreal 1976, singurul 10 curat as mai adauga eu in subiectivismul meu obisnuit ) din istoria olimpica a gimnasticii, Nadiei ii sunt in continuare recunoscute meritele de catre romani.


Conform sondajului realizat in luna august de IMAS, la cererea revistei Reader Digest, Nadia se bucura de cea mai mare incredere din partea romanilor. Pe locurile urmatoare s-au situat actorii Florin Piersic("Persic" pentru cunoscatori) şi Draga Olteanu Matei. Urmeaza in top, in ordine prof. dr. Irinel Popescu, actorii Alexandru Arsinel si Stela Popescu, prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, pugilistul Leonard Doroftei, prof. dr. Ioan Lascar şi actorul Radu Beligan.
Dar nu asta vreau sa va semnalez, nu clasamentul e important pentru mine, desi sincer sunt extrem de bucuros ca a iesit asa.

Ce imi place si mi se pare extrem de surprinzator e ca in topul asta nu apar figuri de mahala precum jiji becali, vadim tudor, cioroianu(daca o fi cineva care il place pe musiu asta), basescu, borcea, liiceanu, columbeanu, elodia, mihaela radulescu, andreea marin, oana zavoranu sau mai stiu eu ce alt specimen din vaza asta ciobita a "persoanelor publice".

Ma bucur ca dupa mult, mult timp, am vazut si eu un top cu care sa fiu de acord, un top in care sa pot spune ca imi regasesc oarecum opiniiile si intr-un anume fel, valorile. Ma bucur sincer ca dupa atatia ani in care am fost bombardat cu top-uri pline de pseudo valori, gasesc in sfarsit un top cu valori adevarate, dovedite, oneste, clare, valori cu adevarat romanesti, un top in care romanii care au votat nu mi se mai par cretini si privitori de otv sau "stiri de ora 5".

Sa nu credeti ca va spun asta pentru ca imi plac toti cei de-acolo. "Stela si Arsinel", de exemplu, intr-un top personal nu ar fi intrat in primii 50, insa trecand peste diferentele de opinie si de gusturi nu pot sa nu recunosc ca "Stela si Arsinel" sunt niste valori pentru patria asta.

Si pentru ca Nadia e cu adevarat un bun national si pentru ca toata aceasta poveste sa fie frumoasa pana la capat, cireasa de pe tort a fost articolul din editia de azi a celor de la Gazzetta dello Sport(ckick pe titlu) dedicat Nadiei (cu toate problemele care sunt intre noi si italieni-unii italieni, nu toti). Un articol care demonstreaza ca Nadia(si nu numai ea) e mai mare decat toate "persoanele alea publice" mentionate mai sus.

Degeaba apar figurile astea de un miliard de ori in "hazeta spriturilor", ca tot nu ii baga nimeni in seama. In schimb, cand se mentioneaza numele Nadiei Comaneci, pana si redactorii italieni afla si scriu un articol, fara sa fie nevoie de zeci si sute de mii de euro.
Iar un articol in Gazzetta dello Sport (cel mai important si cel mai citit ziar de sport din lume pentru cei care nu sunt pasionati de sport) citit de milioane de oameni de pe intreg mapamondul e mai valoros decat toate aparitiile platite pe bani grei ale acestor trecatori frivoli.

Multumim inca o data Nadia.

Niciun comentariu: