• Dacă vă promovați pe net fiți atenți la click-urile false, în special pe Facebook:
O problemă tot mai evidentă în ultima perioadă pentru digital marketeri e frauda pe numărul de click-uri. Sunt din ce în ce mai mulți advertisieri ce umflă numărul de click-uri ale concurenților cu ajutorul unor soft-uri(soft de click-uit artificial paginile de promovare).
Scopul este de a crește costurile cu promovarea pentru concurență, de a scădea ROI-ul concurenței și, ulterior, de a se promova ei la costuri mai mici. La Google e mai greu de realizat frauda, dar la Facebook e cu totul și cu totul altă poveste.
Ideea e destul de simplă:
se crează conturi false de facebook care să conțină date demografice specifice, apoi cel care vrea să fraudeze se loghează cu acele conturi, îi apar reclamele concurentului, dă click pe ele și apoi repetă procesul.
Celor care fac astfel de lucruri nu le trebuie decât o sumă de bani de investit în niște IP-uri bune, niște softuri și/sau niște indieni muncitori, perseverență și să aibă grijă să nu abuzeze.
Facebook permite utilizatorilor să dea click de câteva ori pe aceeași reclamă într-un interval de 24 de ore. De 5 ori din câte am observat.
Unele soft-uri folosite de băieții ăștia sunt atât de eficiente(trec atât de repede de la o reclamă la alta) că nici măcar nu lasă landing-ul să se încarce. Facebook-ul înregistrează acel click însă serverul celui care a plătit pentru reclamă nici nu îl vede.
La una din reclamele cu astfel de probleme de care știu s-au înregistrat într-un anumit interval de timp:
- 127 de click-uri conform facebook și
- doar 18 conform serverului celui care a postat reclama
Cei mai afectați de această practică sunt intermediarii care plătesc către facebook la numărul de click-uri și sunt plătiți de clienții finali în funcție de lead-urile create, iar din păcate facebook-ul nu prea face multe să repare problema. Așa că fiți atenți. Nu cred că vă doriți să aruncați banii aiurea.
• Promovarea pe tablete: Un studiu realizat de cei de la IAB arată că interactivitatea este crucială pentru advertising-ul pe tablete. 25% din cei intervievați au spus că ar da click pe reclame interactive și doar 11% pe reclame statice. Mai mult de atât, 54% dintre respondenți au o părere pozitivă despre reclamele interactive, în comparație cu doar 27% pentru cele statice.
• Mobile marketing: Un studiu realizat de cei de la inMobi a arătat că in Marea Britanie promovarea pe device-uri mobile este la fel de importantă ca cea dedicată celorlalte canale. 48% din cei intervievați au menționat că deciziile lor de cumpărare au fost influențate de promovarea pe device-uri mobile și PC . 55% din respondenți au fost influențați de promovarea pe TV.
• Traficul de pe Smartphone: O mică surpriză. iPhone-ul deține 61% din traficul total realizat în Q2 2012 pe site-urile de eCommerce de pe smartphone-uri, conform datelor oferite de cei de la Monetate. Telefoanele cu Android au generat doar 37%. Și am zis surpriză pentru că în Q4 2011 raportul era iPhone: 52% - Android: 46%.
• Email Marketing: tot Monetate, dar într-un alt studiu zice că Email marketing-ul are un conversion rate/sesiune de 4,16%, dublu față de search(2,64%) și mult mai mare decât social media(0,48%).
• SMS Marketing: Mai mult de jumătate din consumatorii din Marea Britanie ar răspunde ofertelor trimise prin SMS dacă acestea vin din partea unor companii de la care au cumpărat produse/servicii. Cam 49% din cei intervievați ar fi de acord să fie trecuți într-o listă de oferte speciale trimise prin SMS. Informațiile provin dintr-un studiu pe 1.368 de respondenți realizat de cei de la Text Marketer.
• Retail Social Media: Un alt studiu, tot în Marea Britanie, dedicat zonei de social media realizat de eDigitalResearch a arătat că Topshop este retailerul cu cei mai mulți fani(Facebook+Twitter). Asos și New Look se luptă pentru locul doi la o distanță destul de mare. Studiul menționează că Topshop are 2,4 milioane de fani pe facebook și 370.000 pe twitter, iar Asos, locul 2, aproximativ 1,8 milioane pe fb și 338.000 pe twitter.
• Social Buzz: Pe perioada Olimpiadei Nike a reușit să învingă sponsorul oficial al competiției, Adidas, în zona de social media. Dupa spusele celor de la CheerMeter în perioada 27 Iulie – 2 August pe twitter au fost generate peste 16.000 de mesaje asociate brandului Nike și cam 9.300 pentru Adidas. De asemenea, în aceeași perioadă, Nike a atras 166.718 de noi fani pe facebook, iar Adidas doar 80.761.
• Social Media în Orientul Mijlociu:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu