duminică, 13 mai 2012

La americani săptămâna are între 10 și 12 zile

Gata, am aflat secretul productivității și eficienței americanilor.
Și gata, nu o să mai citesc articole despre românii care au avut succes acolo pentru că am găsit răspunsul, oferit succint, într-o poveste de-a dreptul pescărescă, de un jurnalist sportiv român. Băiatul ăsta despre care o să vă povestesc azi scrie despre fraude, despre aranjamente, despre miezul din gogoașă și își dă cu părerea despre absolut orice.

Și părea așa de drăguț articolul de care vă zic, de genul articolelor scrise de români despre românii de succes care vin din America și explică poporului
cam care-i diferența între noi și ăia de peste ocean.

La început jurnalistul m-a băgat în atmosfera poveștii. Cum familia respectivă l-a refuzat la început pentru acest articol și cum el, cu abilitățile lui nemărginite, a insistat cu o pledoarie de avocat("am pledat eu ca un avocat dintr-un film american").
Apoi a intrat puțin în scenă copilul celor doi eroi.
Ce să mai, o întreagă telenovelă, peste care, din păcate, am reușit să trec cu brio.

După toate floricelele astea a urmat povestea propriu-zisă, pe sistemul întrebare și răspuns.

Și toate au fost bune, sau aproape bune(că am mai găsit unele probleme, dar hai să zicem că trecem peste) până la punctul "Munceați mult?". Aici, pentru mine, lumea s-a oprit.

La întrebarea "Munceați mult?" m-am oprit, iar motivul îl găsiți mai jos într-un printscreen din articol:








Și gata, citind aceste rânduri am găsit elixirul bunăstarii americanilor. Știu care-i secretul productivității și eficienței lor.

Și am să vi-l spun și vouă pentru că e bine să îl știm cât mai mulți, ca să ajungem și noi ca ei:

1- Și la ei, legal, ca și la noi, săptămâna de muncă are 40 de ore(8x5=40, pentru hartistul, cu H mare, care a scris articolul), deci nicio diferență aici.

2- Că unii lucrează din când în când("la deadline") 60-80 de ore pe săptămână, iarăși nimic spectaculos.
Eu știu cel puțin o echipă de 9 oameni care în ultimele 2 săptămâni a lucrat câte 70 de ore pe săptămână(14x5=70, să nu cumva să interpreteze greșit autorul articolului) .

3- Dar, ce nu știți voi și am aflat eu azi, e că la ei săptămâna are cel puțin 10-12 zile: începe cu "Monday", dă o tură până la "Sunday" și se oprește, în cel mai rău caz, la următorul "Wednesday".

Eeee, vedeți voi, de-asta America e unde e și noi românii suntem unde suntem.

E posibil ca omu' nostru, un mare expert în ale logicii, să fi vrut să zică 10-12 ore pe zi. Dacă a vrut să zică și să scrie treaba asta atunci următoarea frază nu mai are ea sens pentru că, în cazul în care lucrezi 12 ore/zi "În general" asta înseamnă 60 de ore pe săptămână(12x5=60, tot pentru hartist, să nu piară firul povești) și nu mai înțeleg atunci cum "Ajungeam uneori la 60 de ore", dacă omul nostru muncea "În general" 60 de ore/ saptămână. Că nu e logic!

Băiatul ăsta e un tip care îmi explica acum vreo 2 ani că e bine să citești ziarele din România: "Că te mai cultivezi și tu! Mai afli despre una, despre alta".

Bun!
Ce urmează? Salata verde pentru campioni 100% sănătoasă cu steroizi?
Mda.

Niciun comentariu: