luni, 10 mai 2010

Yahoo! vrea sa se bata cu Google

Anul trecut, in septembrie, Yahoo! a anuntat lansarea unei campanii de promovare, "Yahoo! It’s You!", in incercarea de a stopa avantul Google. Valoarea totala a campaniei lansate de ei urma sa fie de 100 milioane de dolari.

In prima faza a campaniei, lansate in 28 septembrie 2009 si realizate de Ogilvy & Mather, Yahoo! a investit intre 15 si 25 de milioane dolari, iar rezultatele au fost sub asteptari, in special pe piata americana.

Spotul, principala "arma" a campaniei, il puteti vedea aici:


De la lansare  si pana acum numarul vizitatorilor unici pe yahoo.com a scazut cu 2,6% pana la 155,6 milioane, iar "total page views" a scazut cu peste 11%.


In a doua faza a campaniei, care va fi lansata in curand, Yahoo! se ia de Google.
Cei care au creat spotul, Goodby Silverstein & Partners, iti spun "There’s nothing to look at but a box and a button. When you look at this homepage, nothing looks back at you. You come to this place so you can leave" si iti arata o pagina asemanatoare cu www.google.com.
Apoi iti prezinta Yahoo! ca un loc unde poti sa ramai. Acolo ai feed-uri la stiri, facebook, twitter etc. O pagina unde, zic ei, iti vei dori sa ramai. Adica: "Yahoo! the centre of your online life".

Putin mai jos aveti un mic spot despre cum va arata campania:


A doua parte a campaniei care are la baza spotul de mai sus va costa, conform celor de la Brand Republic, intre 75 si 85 milioane de dolari. Cred insa ca estimarea celor de la Brand Republic e gresita pentru ca Yahoo, din punctul meu de vedere, nu aduce nimic nou cu aceasta campaniei astfel incat sa poata justifice o inestitie de 75-85 miliioane de dolari. Mie imi lasa impresia ca ei sunt in "teste" cu aceste campanii, sa vada ce ar putea merge.

Ramane insa sa vedem cum evolueaza lucrurile.

2 comentarii:

pELo spunea...

"There’s nothing to look at but a box and a button." pai nici nu trebuie, de aia intru pe un motor de cautare, ca sa gasesc cat mai rapid ceva ce caut pe net; daca vreau grafica intru pe easports iar daca vreau socializare intru direct pe facebook, myspace, etc...e normal sa fie interfata cat mai simpla la un motor de cautare, ca doar nu facem concurs de grafica pc aici; cu cat mai simplu, cu atat mai elegant. Screw Y!ou guys, I'm going home!page (in cazu meu ---> Google.ro)... :)

Unknown spunea...

Daca ai fi fata, metrosexual sau gay cred ca ai avea alta parere. La cum arata "homepage-ul" lor cred ca targeteaza un public diferit de cel bautor de bere rece si iubitor de animale ... la protap.