duminică, 25 mai 2008

Rasii sportului

Salutare oameni buni,

Am revenit dupa cateva luni de plimbari prin spital.

Si pentru ca e duminica va aduc o stire "bomba" de tot rasul publicata pe site-ul vevevepunctsportpunctro.

Ieri s-a jucat, IN DIRECT (atentie domnu' Gadea, atentie, am zis IN DIRECT) la sportpunctro, meciul Irlanda - Serbia, scor 1-1 (goluri marcate de Pantelic('75) pentru Sarbi si Andy Keogh('91) pentru Irlandezi).
De mentionat ca aceasta stire o gasiti si pe www.gazzetta.it, pentru ca a fost primul meci pe banca Irlandei a lui Giovanni Trapattoni:
Cum n-am vazut meciul IN DIRECT la sportpunctro am dat sa caut si eu un articol despre meci, sa vaza ochiul care a fost scorul si cum s-a jucat, ca mai tot pasionatul de fotbal din lumea asta.

Citesc stirea pe www.gazzetta.it si inteleg ca irlandezii au egalat pe final, dupa ce sarbii deschisesera scorul in minutul 75. Citesc reactii, impresiile lui Trap dupa primul meci, etc. si merg mai departe.

Mai vroiam insa sa vad si golurile. Si cum stiam ca meciul a fost transmis IN DIRECT pe sportpunctro am intrat pe site-ul lor sa vad golurile si sa citesc ce zic si oamenii despre meci.
Numai ca am citit cu totul si cu totul altceva fata de ce stiam din Gazzetta dello Sport.
Pentru cateva secunde am avut impresia ca eu inteleg gresit limba italiana.
Iata ce a am citit pe site-ul vevevepunctsportpunctro despre meciul Irlanda Serbia 1-1 :

"VEZI GOLURILE MECIULUI
Serbia opreste Irlanda in ultimul minut cu o pasa de geniu! Irlanda 1-1 Serbia
In direct la Sport.ro, Irlanda si Serbia s-au incalzit pentru preliminariile Cupei Mondiale din 2010. Dupa 0-0 la pauza, actiunea a inceput abia in minutul 75, cand irlandezii au marcat prin Pantelic.
Serbia a raspuns intr-un moment cand nimeni nu mai credea ca se mai poate schimba ceva. Minutul 90 a fost decisiv, la fel ca pasa de geniu care a nascut golul sarbilor, marcat de Keogh.
Vezi golurile meciului.

Opera de arta in toata splendoarea ei pe : vevevepunctsportpunctro

Haios e ca cei doi comentatori ai meciului, din fereastra video a articolului, povestesc lucrurile asa cum au fost. Gol Serbia in minutul ’75 si gol Irlanda in min ‘91(90 pentru unii).
Stiu cum sunt facute articolele in Romania, stiu ce inseamna sa fii Tolontan sau Cartianu si sa-ti dai cu parerea despre fotbal fara sa fii pe stadion, dar treaba asta e chiar idioata. Nici cei doi mentionati mai sus nu cred ca sunt in stare de o asa gafa. Nenea asta sau tanti aia care a scris stire asta cu siguranta ii intrece.
Probabil ca personajul care a scris articolul n-are nicio treaba cu sportul.
Jurnalist, jurnalist, dar asa o gafa mai rar.
Sa spui ca lucrurile exact pe dos cand in dreapta articolului e un material video despre eveniment e cu adevarat ARTA jurnalistica.
Am convingerea ca personajul care a scris articolul a fost retrogradat de la departamentul stiri, politica, etc. (ca acolo se poate inventa un articol cand nu te duce capul) direct la departamentul sport, ca altfel nu imi explic cum naiba poate cineva scrie asa ceva.
Nu stiu de ce jurnalistilor nu li se spune pe bancile facultatii de catre “profesori” sau “maiestrii”(cum li se mai zice) gen Cristou, ca in sport, si ma refer aici la actiunea de a face sport nu la declaratiile aberante pe care le promoveaza specimenele de genul personajului nostru, oamenii mai si pot vedea ce se intampla si chiar trebuie sa scrii sau sa spui exact ce se intampla acolo, nu sa debitezi aprecieri personale fara logica.

Pacat ca nu se semneaza oamenii de la vevevepunctsportpunctro, sa stim si noi ce viitor mare jurnalist a scris asemenea lucruri. (Ciutacu zicea odata, daca nu gresesc eu, ca nenea Cartianu, ca tot va ziceam de el, vroia o poza cu un dinozaur sa o puna pe prima pagina si l-a trimis pe un jurnalist in delegatie ca sa ii aduca o poza din prim-plan cu ANIMALUL).

Dar revenind. Tot incerc sa-mi dau seama cum naiba a putut scrie asa ceva.

Cat de beat sa fii sa scrii asemenea tampenii?

Poate autorul articolului a fost o femeie(pitzipoanca-dupa aprecierile unora).
Atunci exista circumstante atenunate(un sport pe care nu il intelege, multi jucatori, unii in alb-verde altii in rosu si albastru-de unde sa stii care sunt irlandezi si care sarbi? pe un marcator il chema Pantelic- cu globalizarea asta, de unde sa stii ca e nume sarbesc? putea fi si din Papua Noua Guinee - iar pe celalat il chema Keogh - nume mai mult de wrestling decat de fotbalist pentru expertii de la vevevepunctsportpunctro).

Si pentru ca vreau sa inchei aici pledoaria mea asupra profesionalismului jurnalistilor din Romania inceputa cu ceva timp in urma(vezi FABULOS) am atasat acestui mesaj si un material video al meciului dedicat celor din redactia vevevepunctsportpunctro, pentru a elimina orice neintelegere.
Iar lor le spun doar atat : "Nu va intristati ca nu sunteti singurii!"

"Baga ba stirea pe post!!! Sa fie EXCLUSIVITATE si sa fim primii din Romania care o dau !!! Auzisi ba ???"

Niciun comentariu: