marți, 9 martie 2010

CFR rules

Pe bune ca CFR-ul "rules", da nu echipa de fotbal, ci compania de transport feroviar.
E cea mai tare companie de transport.

Weekend-ul asta trebuie sa ma duc la Cluj si cum vremea nu e foarte prietenoasa am ales sa fac aceasta calatorie cu trenul decat cu masina, iar primul pas a fost sa verific optiunile de transport ale CFR-ului.

Am intrat pe site-ul oamenilor in cauza si la cererea mea de transport catre Cluj am primit
RASPUNSUL ASTA:
















Adica 6 optiuni: 4 trenuri "Accelerat", un "Rapid" si un "Intercity".

In primul rand as vrea sa notez ca avem o paleta foarte larga de optiuni din partea CFR-ului pentru o ruta importanta. La preturi acceleratul e cam 51 de lei, rapidul 71 si intercity-ul 75.

Pana aici totul e ok, numai ca surprinzatoarea companie imi afiseaza pe site ca rapidul este mai lent cu 11 minute decat un accelerat, iar intercity-ul este cu doar 7 minute mai rapid decat acelasi accelerat.

De ce naiba mai e atunci un tren intitulat "rapid" daca nu e in stare sa parcurga aceeasi distanta intr-un timp mai scurt decat o face un "accelerat"?
Ok, inteleg ca la accelerat conditiile de transport sunt mai jos decat cele de la un rapid sau intercity insa cum sa numesti un tren rapid sau intercity cand el merge in regim de accelerat?
Daca le separau dupa conditiile de transport puteau si ei sa le numeasca accelerat low cost si accelerat de business class ca sa intelegem ca e vorba doar de modificarea conditiilor de transport, iar timpul in care ajungi din punctul A in punctul B e acelasi.
Puteau sa ii zica accelerat compact(indesat, stramt etc.), apoi urmatorul in gama, "accelerat mai putin compact", si dupa el sa vina produsul de top "acceleratul ceva mai spatios". Dar cum sa numesti un tren "Rapid", cand el e mai lent decat un accelerat?

In plus mentionez ca toate aceste trenuri circula in regim normal, daca putem sa ii spunem asa. Nu au nicio restrictie.

Astept aparitia T.G.V.-ului romanesc care sa parcurga distanta Bucuresti - Pitesti intr-o ora si 40 de minute.